Wpływ zaawansowanych technologii w marketingu – zobacz, co jest obecnie na topie

Używamy netu do wielu zamiarów. Najpopularniejsze jest zapewne korzystanie ze społecznościowych portali, co łączy się głównie z zabawą ale również wyszukuje się informacji.

W sieci realizuje się też badania marketingowe przykłady to wyskakujące okna z kwestionariuszami, w których proszeni jesteśmy o wyrażenie sądu o danym artykule bądź usłudze. Społecznościowe portale służą też do komunikowania się np. w sprawach publicznych. Nadają się świetnie do publikowania celnych haseł mających przekonać nas do dowolnych opinii. Takie wykorzystywanie portali pewną część z nas motywuje do znalezienia odpowiedzi na pytanie: jak usunąć konto na Twitterze (http://alterweb.pl/-jak-szybko-usunac-konto-w-serwisach-spolecznosciowych). Atutem takiego kanału komunikacyjnego jest jego powszechność. W bezproblemowy i względnie tani sposób można dojść do tysięcy adresatów z informacją. Wspomniane portale wykorzystują także programy afiliacyjne wyszukujące nowych kanałów dystrybucji (http://alterweb.pl/-czym-sa-i-jak-dzialaja-programy-afiliacyjne). Programy afiliacyjne to po prostu obniżenia oferowane klientom pod pewnymi warunkami, przykładowo za udostępnienie reklamy na swym profilu możemy otrzymać kod na zakupy rabatowe w sklepie on-line.

internet

Autor: Jorge Franganillo
Źródło: http://www.flickr.com

Programy afiliacyjne mogą mieć także postać kart podarunkowych za zakup w określonej wysokości. Taką kartę możemy wykorzystać bezterminowo bądź przez wskazany czas. Podstawową korzyścią dla firmy uczestniczącej w programie jest pozyskanie lojalnego klienta, a to bardzo cenna zdobycz z punktu wiedzenia marketingu i ekonomicznych celów przedsiębiorstwa. Zadowolony klient bowiem najprawdopodobniej przyprowadzi z sobą swych przyjaciół bądź poleci właśnie ten sklep czy artykuł, co może przynieść firmie przewagę konkurencyjną. W sytuacji globalnej ekonomii kwestia nie do przecenienia.

Rzecz jasna to czy programy afiliacyjne odniosą zaplanowany efekt, zależy od inwencji ich twórców. Trzeba być zawsze zdecydowanym na zmiany podejść, albowiem w dzisiejszej ekonomii zależnej od zaawansowanych technologii zmiany zachodzą w błyskawicznym tempie. Niejednokrotnie chwyty marketingowe działające parę lat wcześniej obecnie nie są już tak skuteczne. Bywa także tak, iż poniektóre kanały dystrybucji przestają być efektywne.