Efektywna reklama najlepszym sposobem na zwiększenie obrotów

Czy kiedy idziemy do sklepu, kupujemy produkt czy może obietnicę jego otrzymania? Pytanie retoryczne? Nie do końca, przynajmniej kiedy realizujesz kampanię reklamową w polskich mediach!

E-handel

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Czy nie drażni Was sytuacja, w której wzrost sprzedaży utożsamia się z działaniem tylko jednego działu – sprzedaży? A do tego gratyfikacja finansowa za sukces zostaje przyznana właśnie temu działowi! A nam marketingowcom, przypada satysfakcja z dobrze wykonanego zadania oraz uścisk dłoni prezesa.

Powszechnie stosowanym sposobem rozliczania reklamy w Polsce jest model “płać za emisję”, niezależnie od tego z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w internecie nazywany jest mianem CPM (Cost per Mille – koszt za tysiąc odsłon) choć jest generalnie obowiązującym w mediach, jest nad wyraz mało korzystny z punktu widzenia reklamodawców zabiegających o efekty sprzedażowe. Dlaczego? Firmy wydając miliony na kampanie reklamowe, “kupują” jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie znając skuteczności swoich działań. Żadne medium nie gwarantuje efektów realizowanych kampanii. Po prostu, to co kupujemy w domu reklamy lub w stacji telewizyjnej czy radiowej to gwarancja emisji naszej reklamy. Kliknij agencja public relations aby dowiedzieć się więcej!

A gdyby na przykład można było zaplanować, że realizując kampanie reklamową przy stałym budżecie, zwiększymy sprzedaż do określonego poziomu X – czyli pozyskujemy Y nowych klientów? I nie była by to tylko mglista obietnica, a faktyczna obwiązująca umowa z mediami. Wówczas, zarówno nasza satysfakcja zawodowa, jak i finansowa miałyby się znacznie lepiej. Co ważne, marketing nie byłby już wsparciem dla sprzedaży oraz kosztem w firmie! Ważny jest w tym branding, Wrocław to miejsce, w którym znajdziemy kilka dobrych firm, jak Mook.

Realizowanie kampanii marketingowych w modelu “płać za sukces” można też stosować długofalowo. A co ważne, środki na ten typ promocji mogą obciążać budżetu sprzedażowy. W naszym kraju, co prawda w praktyce nie dywersyfikuje się kampanii marketingowych na te realizowane z budżetów marketingowych i sprzedażowych, nie mniej warto zastanowić się nad takim podejściem i zacząć realizować kampanie online z budżetu sprzedażowego. Ważne jest również kreowanie wizerunku firmy, czyli branding.

W prestiżowym brytyjskim magazynie “The Economist”, w artykule poświęconym reklamie online, autor dowodzi: “To koniec marketingu! Przynajmniej takiego jaki znamy… Jeżeli chcesz skutecznie kontrolować marketing we własnej firmie, a przede wszystkim monitorować efektywność promocji online oraz koszty takich działań, zacznij korzystać z modelu >>płać za sukces<<. Wówczas przestanie on być wyłącznie źródłem kosztów w Twojej firmie. Dzięki temu modelowi wydatki na reklamę stają się kosztami zmiennymi firmy, które skutecznie zwiększają jej zysk." Widzimy, że marketing w modelu "płać za efekt" jest kosztem, ale co ważniejsze kosztem zmiennym. Im więcej zatem sprzedajemy, tym więcej możemy przeznaczyć na tego typu reklamę!