Kilka słów informacyjnie customer service

Dzisiejszy rynek produktów oraz usług możemy śmiało określić rynkiem na jakim karty rozdaje klient. W dobie wyjątkowo rozbudowanej konkurencji i rywalizacji, firmy muszą walczyć nie tylko o tymczasowe przyciągnięcie klienta do własnych usług jak i produktów ale nade wszystko zatroszczyć się o zbudowanie właściwych relacji, jakie w dalszej perspektywie mogą zaowocować kolejnymi transakcjami.
Przyjęło się stwierdzenie, iż znacznie taniej jest utrzymać dotychczasowych klientów aniżeli stanąć do walki o zupełnie nowych.

Nowe monitory ASUS Designo MX279H i MX239H

Autor: ASUS
Źródło: ASUS
zarządzanie relacjami z klientami

Autor: Marcos Gasparutti
Źródło: flickr.com
I jest w tym sporo racji, zwłaszcza, iż w dobie portali społecznościowych poglądy o naszych produktach jak i usługach są w stanie wyjątkowo szybko się rozlewać po sieci i, wpływać na działania przyszłych klientów. Z tego też powodu wyjątkowo istotne jest odpowiednie zarządzanie relacjami z klientami, jakie jeżeli odbywa się na właściwym poziomie, ma szansę dać naszej firmie sporo benefitów. Klienci są obecnie coraz mocniej świadomi jak i wymagający oraz bardziej chętni do dzielenia się własnymi opiniami na temat zakupionych produktów w mediach społecznościowych takich jak Facebook. W krótkim czasie negatywne relacje kilku konsumentów mogą wpłynąć w ogromnym stopniu na spojrzenie na naszą firmę przez pozostałych konsumentów. Relacja z klientem nie ma końca w chwili sprzedaży ale powinna trwać także długo po niej.
aparat fotograficzny

Autor: Upupa4me
Źródło: http://www.flickr.com
Dobrym rozwiązaniem, które wspiera budowanie dobrych relacji z klientami są aplikacje mobilne dla firm. Właściwie zbudowana aplikacja jest w stanie ułatwić naszym konsumentom kontakt z naszym przedsiębiorstwem, jak również posłużyć do działań posprzedażowych oraz budowania pozytywnych relacji z klientami.

Warto pamiętać, iż dzisiaj dla konsumenta nie nie jest istotna tylko cena produktu ale również całość doświadczenia jakie budowane jest w relacji z konkretną marką czy też produktem.